Srđan Šaper
saper6

Srđan Šaper,
osnivač I&F Grupe

Srdjan Šaper je svoju karijeru započeo  u muzici, filmu i režiranju TV spotova. Kao jedan od osnivača i članova benda „VIS Idoli“, koji je pokrenuo novi talas u muzici na prostorima bivše Jugoslavije, komponovao je neke od najpopularnijih pesama 80-ih. Muzički novinari i kritičari, koje je okupilo regionalno izdanje časopisa „Rolling Stone“, proglasili su album „VIS Idola“ Odbrana i poslednji dani za najbolje diskografsko izdanje sa prostora bivše Jugoslavije od 1955. godine do danas.

Paralelno sa muzikom, Šaper se bavio i filmom, u kultnom filmu Davitelj protiv davitelja glumi Spiridona Kopicla. Za potrebe ovog filma napisao je pesmu Beogradski davitelj, koju je izvodio sa bendom „VIS Simboli“. U TV drami Šumanović – komedija umetnika je glumio i komponovao muziku. Autor je originalne ideje za seriju Besa.

Godinama podržava i pruža podršku radu različitih kulturnih institucija i manifestacija, među kojima je i „Bitef“. Inicijator je mnogobrojnih projekata iz oblasti kulture i komunikacije.

Autor je pionirskog projekta za poboljšanje imidža Srbije „La Serbie version original“, koji je predstavljen u novembru 2000. godine u Parizu, sa ciljem da predstavi duh Srbije posle političkih promena. Vlasnik je galerije „Novembar“, prostora savremene umetnosti koji je posvećen afirmaciji srpskih umetnika u svetu i prezentaciji onih koji su već stekli međunarodno umetničko priznanje u Srbiji.

Diplomirao je filmsku i TV režiju na Fakultetu dramskih umetnosti, gde je kasnije predavao na postdiplomskim studijama. Čest je gost na brojnim međunarodnim konferencijama na kojima drži predavanja iz oblasti oglašavanja i marketinga.

Svoju profesionalnu karijeru nastavio je u svetu marketinga u kome se nalazi već više od 30 godina. Radio je kao kreativni direktor, producent i reditelj u agencijama Ogilvy & Mather, Saatchi & Saatchi i Idols & Friends, a 1997. godine osnovao je marketinšku agenciju McCann Beograd, a ubrzo zatim i McCann Skopje. Danas se nalazi na čelu kompanije I&F Grupa, komunikacionog sistema koji posluje u 12 zemalja Jugoistočne Evrope i nordijskom regionu.

Srđanu Šaperu je 2003. godine dodeljeno  specijalno priznanje Udruženja za tržišne komunikacije za unapređenje i razvoj propagandne struke, a isto udruženje dodelilo mu je 2011. godine Nagradu za životno delo za stvaralački doprinos razvoju tržišnih komunikacija. 2012. godine, na manifestaciji „Noć reklamoždera“, Srđan Šaper je dobio i nagradu „Grand Slam“ za doprinos srpskom i regionalnom advertajzingu.